HYPERMARKET


fot. Grzegorz StawiakPREMIERA - CZERWIEC 2002

TEATR KĄTEM
Dzierżoniowski Ośrodek Kultury

OBSADA:

Martyna Buczyńska

Agnieszka Chlipała

Magda Milanowska

Katarzyna Stanisz

Daniel Krześniak

Erwin Piwowarczyk

Konrad Skrzypiec

Zbigniew Zając

 

 

 


REŻYSERIA

GRZEGORZ STAWIAK

Teksty: G. Stawiak; wykorzystano także teksty: T. Różewicza, R.M. Rilkego, S.J. Roztworowskiego.

 

 

 

 

 

 

 

NEWSy do spektaklu

  • Supermarkety zaczynaja pełnić rolę katedr wspólczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Pójście na zakupy jest metafizycznym przeżyciem polegajacym na oglądaniu, dotykaniu - bezpośrednim kontakcie z wystawionymi towarami. Następuje swego rodzaju sakralizacja wybierania, kupowania, oglądania towarów.
  • Powstaje przekonanie, że dla każdego problemu istnieje jakies rozwiązanie, które czeka w sklepie [albo w internecie], a wszystko czego ludziom trzeba, to umiejętności odszukania go.
  • Coraz mocniej dają znac o sobie problemy społeczne i moralne, gdyż wynikający z nowoczesnego, lberalnego modelu indywidualizm wymyka się spod kontroli.
  • Zglobalizowany świat jest powierzchowny. Instytucje nie dostarczają ludziom większych wzruszeń. Firmy dążą do wyeliminowania wszelkich uczuć i powiązań między pracownikami, aby wszystko opirało sie na kontaktach zracjonalizowanych,.
  • Skala wartości przecietnego obywatela uległa gwałtownej zmianie. Jej cechą chcarakterystyczną jest rozrywkowa postawa akceptująca doraźność i ulotność istnienia.
  • Talk - Show stał się telewizyjnym cyrkiem. Ludzi traktuje sie w nim jak tresowane aligatory, konie i słonie. Dziwność zastąpiła rozum, a pośmiewisko rozmowę.

 

  Home 0 Aktualności